Hoe kan je je als webshophouder aanmelden voor een keurmerk? Het hebben van een keurmerk dat je op de frontpage van je webshop kunt laten zien kan immers van enige waarde zijn. Dan is het wel belangrijk dat je hier op de juiste manier mee aan de slag kunt gaan. Gelukkig hoeft dit niet heel moeilijk te zijn. Het doen van een aanvraag is snel te regelen. Met een beetje geluk is het ook snel verwerkt waardoor je direct verder kunt als lid van de organisatie achter het keurmerk. Het is wel belangrijk wat zaken op orde te hebben.
Je gegevens
Wil je je aanmelden voor een keurmerk, dan kan je dat gewoon online doen, bij de site van het betreffende keurmerk. Het loont wel de moeite om eerst even goed uit te zoeken wat de verschillen tussen de verschillende organisaties zijn. Wanneer je dit hebt bepaald is het zaak om het aanmeldformulier in te vullen. Je hebt je adresgegevens nodig en bedrijfsgegevens zoals bijvoorbeeld je KvK-nummer en het btw-nummer van je bedrijf. Wanneer je dit hebt ingevuld is de eerste stap gezet. Daarna volgen echter wel nog een aantal stappen die belangrijk zijn in het proces van aanmelden.
Andere zaken
Natuurlijk zou een keurmerk geen waarde hebben als iedereen zich met het invullen van enkele adresgegevens al lid kon worden. Daarom worden bijvoorbeeld ook financiƫle gegevens gevraagd. Daarnaast worden specifieke kenmerken van je webshop gevraagd. Het is zeer belangrijk om deze zo getrouw als mogelijk in te vullen. Dit zijn namelijk de gegevens waarop de toetsing wordt gedaan of jouw onlinewinkel in aanmerking komt om het label te dragen. Daarom is het ook slim om pas een aanvraag te doen wanneer je enige tijd bezig bent en je al een bepaalde naam voor jezelf hebt opgebouwd. Dit geeft je meer kansen.