Als ondernemer de juiste kantoormeubelen vinden kan nog wel eens lastig zijn. Het is belangrijk om te letten op een aantal belangrijke punten, waardoor het zoeken naar de juiste meubelen voor op kantoor steeds lastiger wordt. Waar moet je rekening mee houden bij het aanschaffen van kantoormeubelen? Wij vroegen het aan OfficeCity en hebben het belangrijkste voor je op een rij gezet!
Ergonomie
Het allerbelangrijkste bij het aanschaffen van kantoormeubelen is het letten op de ergonomie. Ergonomische kantoormeubelen zijn op verschillende manieren verstelbaar, waardoor de werknemer zijn werkplek helemaal naar wens kan afstellen. Hierdoor zit je in een gezonde werkhouding, waardoor lichamelijke klachten worden voorkomen. Je wilt als ondernemer natuurlijk ziekteverzuim voorkomen en je werknemers een werkplek bieden waar ze productief kunnen werken. Een ergonomische werkplek zorgt ervoor dat werknemers zonder lichamelijke klachten productief kunnen werken.
Duurzaamheid
Als je kantoormeubelen gaat aanschaffen is het verstandig om te kiezen voor duurzaam kantoormeubilair. Gemiddeld gaan kantoormeubelen ongeveer 8 jaar mee. In de meeste gevallen voldoen kantoormeubelen na deze 8 jaar niet meer aan de huidige arbo normen. Als je kiest voor duurzame kantoormeubelen die ook nog eens aan de arbo normen van dit moment voldoen, dan koop je kantoormeubelen waarmee je jaren vooruit kan.
Kantoorruimte inrichten
Als je nieuwe kantoormeubelen wilt gaan aanschaffen is het ook aangeraden om te kijken naar de verdere inrichting van het kantoor. Hoe is de lichtinval, de verlichting en de sfeer? Allemaal belangrijke punten om op te letten bij het inrichten van een kantoorruimte. Je wilt natuurlijk dat werknemers in een kantoor werken waar zij zich gemakkelijk kunnen focussen op hun werk.