Ondernemertrends
  • HOME
  • Over ons
  • Gastbloggen?
  • Adverteren
  • Mail ons
Recente berichten
Zo maak je jouw kantoor meer duurzaam
Bescherming persoonsgegevens ZZP-ers
Zo leid je nog beter personeel op
Thuis werken of op kantoor?
Belastingaangifte na afloop van de coronamaatregelen
Dit is de reden waarom steeds meer mensen...
Een virtueel kantoor voor kleine bedrijven
Affiliatie marketing – dé manier om geld te...
Hoe doe je ervaring op als tekstschrijver?
Tijdens je werk buitenlandse Netflix kijken met een...

Ondernemertrends

  • HOME
  • Over ons
  • Gastbloggen?
  • Adverteren
  • Mail ons
FreelancersOndernemen

Thuis werken of op kantoor?

Door admin 15 mei 20221 april 2022
15 mei 20221 april 2022
Thuis werken of op kantoor?

In tijden van lockdowns wegens virussen zijn we (noodgedwongen) steeds vaker thuis gaan werken. De vraag is nu, wordt thuiswerken de norm of gaan we straks weer terug naar alle dagen heen en weren tussen thuis en kantoor? Er zitten zowel voor- als nadelen aan werken vanuit huis en niet alle banen lenen zich natuurlijk voor thuiswerken. Volgens onderzoek kan ongeveer veertig procent van het werk thuis gedaan worden. Dit zijn vooral kantoorbanen.

De voordelen van thuiswerken

Bijna al het werk dat je via een computer verricht kan je thuis doen. Door de technologische ontwikkelingen kan er heel veel steeds gemakkelijker vanuit huis. Dit biedt veel flexibiliteit en je bespaart op reiskosten. Het thuiswerken maakt werk en privé beter te combineren, waardoor je het werk beter kan plannen. Dit werkt de productiviteit in de hand. Een werkgever kan door thuiswerken aan te bieden putten uit een groter aanbod aan personeel.

De nadelen van thuiswerken

Een nadeel kan echter zijn dat een werknemer thuis juist veel wordt afgeleid door bijvoorbeeld kinderen of huisdieren. Het is dus verstandig om in huis een aparte werkruimte te creëren. Een oplossing hiervoor kan zijn om te werken met virtuele kantoorruimten.

Een ander probleem bij thuiswerkplekken kan zijn een gebrek aan sociaal contact. De samenhang onderling is minder voelbaar.

Virtuele kantoren

Dit is een zakelijk inschrijfadres of wel een registratieadres. Vaak huur je een kantoorruimte met faciliteiten in een kantoorgebouw. Je laat hier post naartoe sturen, er is een volwaardige werkplek met netwerkaansluitingen, printers, een kopieerapparaat… enzovoort en soms zelfs met een receptie. Deze plek kan je ook gebruiken om mensen te ontvangen en om te vergaderen is Zo houd je werk en privé goed gescheiden van elkaar. Bovendien is er in zo’n gebouwencomplex vaak ook meer geregeld op het gebied van (brand)veiligheid en diefstal.

Een fysiek kantoor

Uiteraard is dit veel duurder. Denk hierbij ook aan stroom en verwarming, onderhoud van het gebouw, veiligheid, parkeergelegenheid en noem het maar op. Voor het milieu is al dat heen en weer pendelen natuurlijk ook niet gunstig.

Balans vinden

In de nabije toekomst is het zaak om hierin steeds meer balans te vinden, zodat het werk zoveel mogelijk zijn doorgang kan hebben en we toch de menselijke maat niet uit het oog verliezen.

 

Vorige bericht
Belastingaangifte na afloop van de coronamaatregelen
Volgende bericht
Zo leid je nog beter personeel op

Gerelateerde artikelen

Moet ik als ondernemer een AOV afsluiten?

19 mei 2019

Goedkoop internetten als ondernemer: alles-in-1 telecom pakketten vergelijkings...

13 juni 2021

Maatschappelijk verantwoord ondernemen, hoe doe je dat?

6 juli 2018

Een BV starten. Hoe doe ik dat?

25 juli 2018

Dit is de reden waarom steeds meer mensen...

29 april 2022

Een zee van Internet (-aanbieders)

14 februari 2021

Als zakelijk gebruiker sim-only en hoe abonnementen te...

6 augustus 2020

Een geschikte vergaderlocatie Utrecht

18 oktober 2019

Een eigen bedrijf. Met welke kosten moet ik...

10 maart 2018

Handig voor op de werkvloer: wat doet een...

22 juni 2021

Meest recente berichten

  • Zo maak je jouw kantoor meer duurzaam
  • Bescherming persoonsgegevens ZZP-ers
  • Zo leid je nog beter personeel op
  • Thuis werken of op kantoor?
  • Belastingaangifte na afloop van de coronamaatregelen

Archief

  • juli 2022
  • juni 2022
  • mei 2022
  • april 2022
  • maart 2022
  • februari 2022
  • januari 2022
  • december 2021
  • september 2021
  • juni 2021
  • februari 2021
  • augustus 2020
  • mei 2020
  • april 2020
  • maart 2020
  • februari 2020
  • januari 2020
  • december 2019
  • november 2019
  • oktober 2019
  • september 2019
  • augustus 2019
  • juli 2019
  • mei 2019
  • april 2019
  • maart 2019
  • januari 2019
  • december 2018
  • november 2018
  • oktober 2018
  • september 2018
  • augustus 2018
  • juli 2018
  • juni 2018
  • mei 2018
  • april 2018
  • maart 2018
  • februari 2018
  • januari 2018
  • december 2017
  • november 2017
  • oktober 2017
  • september 2017
  • augustus 2017
  • juli 2017
  • juni 2017
  • mei 2017

Categorieën

  • Belasting
  • Cursussen
  • Duurzaam
  • Freelancers
  • Inspiratie
  • Investeren
  • Lenen
  • Marketing
  • Ondernemen
  • Pensioen
  • Personeel
  • Starter
  • Telecom
  • Trends
  • Uncategorized
  • Verzekeringen
  • Webshop

Populaire berichten

  • Zo maak je jouw kantoor meer duurzaam

    4 juli 2022
  • Bescherming persoonsgegevens ZZP-ers

    22 juni 2022
  • Zo leid je nog beter personeel op

    17 juni 2022
  • Thuis werken of op kantoor?

    15 mei 2022
  • Belastingaangifte na afloop van de coronamaatregelen

    13 mei 2022
Footer Logo
  • Linkpartners

Ondernemertrends.nl - Alle rechten voorbehouden