Is jouw webshop eigenlijk wel optimaal vindbaar voor zoekmachines? Een belangrijke factor in de vindbaarheid is de mate waarin de teksten van de webshop de juiste woorden en zinnen bevatten. Hier gaat een techniek achter schuil die ook wel SEO of search engine optimalisation wordt genoemd. Wie dus graag wat succes extra wil boeken, doet er goed aan om zo snel als mogelijk te leren hoe met behulp van deze techniek de teksten op de verschillende pagina’s flink beter kunnen. Dit geeft je zomaar de mogelijkheid om je concurrenten een stap voor te zijn in de strijd.
Uniek en waardevol
SEO draait om de juiste woorden. Deze woorden worden ook wel keywords genoemd. Het zijn de woorden waarop mensen zoeken als ze producten zoals die in jouw webshop te vinden zijn willen vinden. Wat echter wel belangrijk is hierin, is dat je niet zomaar willekeurig met keywords kunt strooien. De algoritmes van de zoekmachines zijn inmiddels zo ver ontwikkeld, dat ze waardevolle en unieke content gemakkelijk kunnen scheiden van onzin. Zorg dus altijd dat je teksten op de juiste manier verwoord zijn, maar dat je ook daadwerkelijk iets te melden hebt als je iets schrijft. Zo maak je meer kans.
Klanten inzetten
Wil je op een gemakkelijke manier zorgen dat je daadwerkelijk de wensen van je klanten verwoordt? Laat je klanten het dan verwoorden. Dit wordt ook wel user generated content genoemd. Denk dan aan reviews die ze kunnen achterlaten, een gastenboek waarin ze kunnen schrijven, of producten of blogs waarop ze kunnen reageren. Zo maak je op een gemakkelijke manier voordelig gebruik van wat je klanten jou te bieden hebben. Bovendien is het ook nog eens zo dat je hier vaak dan weer allerlei ideeën uit kunt halen waar je vervolgens zelf weer mee aan de slag kunt. Zo haal je er dus echt alles uit.