Klanttevredenheid wordt grotendeels beïnvloed door de bereikbaarheid en de kwaliteit van de telefoonservice van je bedrijf. Klanten die een bedrijf slecht kunnen bereiken of niet de juiste antwoorden krijgen, krijgen heel snel een negatief gevoel bij een bedrijf. Daarom is het heel belangrijk dat de communicatie naar en met klanten zo goed en effectief mogelijk is. Bij grote bedrijven worden dan ook hele callcenters ingericht of zitten er een aantal communicatiemedewerkers klaar om de telefoon aan te nemen. Echter, bij kleinere bedrijven of startups is dit niet altijd evident. Daar is het lastig om fulltime een baliemedewerker in te zetten of om een communicatieteam in te zetten. In die gevallen kan het een enorme rust geven als dit werk kan worden uitbesteedt aan een telefoonservice.
Waar bestaat telefoonservice allemaal uit?
Wanneer men aan telefoonservice, denkt men meteen aan iemand die de telefoon op neemt en de klant enkel te woord staat. Dat is inderdaad ook een gedeelte van een telefoonservice, maar wat er ook bij komt kijken is het vinden van gepaste oplossingen en het stellen van de juiste vragen. Dit klantcontact is een vak apart en kan niet altijd zomaar door de eerste de beste medewerker worden ingevuld. Vooral wanneer een bedrijf in een beginstadium is en elke klant telt. Hierbij is het dan ook belangrijk dat er iemand zit met de juiste kennis die de klanten te woord staat, effectief de vragen beantwoord en de problemen oplost.
Het kan een enorme winst opleveren als de telefoon door iemand wordt opgenomen die verstand van zaken heeft en weet hoe hij of zij met klanten om kan gaan en elk soort gesprek tot een goed einde weet te brengen. Men belt soms voor informatie, maar ook voor klachten of opmerkingen. Voor al die situaties moet een telefoonmedewerker wel geschikt zijn en ook een goede afwikkeling kunnen garanderen. De professionals van een telefoonservice kunnen uw bedrijf deze professionaliteit garanderen.
Telefoonservice uitbesteden
Het is altijd een goed idee om de service uit te besteden aan een bedrijf dat gespecialiseerd is deze type service. Hierbij weet je zeker dat enkel de beste mensen de telefoon aannemen en uw klanten te woord staan. Zij lezen zich helemaal in over uw bedrijf en de producten, zodat ze de klant van alle informatie kunnen voorzien en ook klachten effectief af kunnen wikkelen. Er zijn diverse pakketten af te sluiten met een service op het gebied van telefoons. Zo kunt u kiezen hoeveel mensen er stand-by moeten staan om klanten van uw bedrijf te woord te staan. Ook kunt u kiezen of u betaalt per gevoerd gesprek of een maandprijs betaald met een bepaalde garantie. Daarnaast kan het zijn dat als uw bedrijf zeer specifiek en specialistisch is, er een extra bedrag wordt gevraagd, omdat de telefoonservice zich volledig in moet lezen in de service die u met uw bedrijf verleent. In verhouding tot het inhuren en opleiden van een eigen medewerker, is het uitbesteden van de telefoonservice heel voordelig. Er gaat geen tijd verloren aan het inwerken van een nieuwe collega en ook financieel is het voordeliger om de telefoonservice uit te besteden dan om iemand in dienst te nemen. Vraag naar de mogelijkheden van professionele telefoonservice bij SecretariA.