Buiten het optimaliseren van je webshop zijn er natuurlijk ook allerlei andere manieren waarop je klanten kunt trekken en aan je kunt binden. Toch is het opvallend om te zien hoe vaak deze methodes niet worden toegepast. Soms zijn ze zelfs geeneens bekend bij de webshophouders. Om te voorkomen dat jij tot deze groep behoort, is het goed om even verder te lezen zodat je daarmee snel kan zorgen dat net iets meer succes zal hebben online. Het hoeft namelijk in het geheel niet moeilijk te zijn en je kunt het snel en gratis verzorgen.
Weggeven
Een belangrijke methode die online net zo goed werkt als offline, is het weggeven van dingen. Wanneer je een bezoeker voorbij ziet komen, zorg dan dat deze direct iets aangeboden krijgt. Dat kan al zoiets simpels zijn als een e-book of kortingscode. Let er wel op dat datgene wat je weggeeft wel enige waarde vertegenwoordigt. Op die manier maak je naam voor jezelf, maar zorg je ook dat je een potentiële klant alvast aan je bindt. Dit kan dan op een later moment tot de gewenste conversie van een aankoop leiden. Dit is natuurlijk precies ook waar het je om gaat als webshopeigenaar.
Contactgegeven
Een groot voordeel van online handelen met behulp van een webshop is dat je door in het bezit te komen van één simpel gegeven heel veel contact kunt hebben met de potentiële klant. Dat gaat dan natuurlijk om het e-mailadres. Als er één ding is wat je graag wilt bereiken, naast het verkopen van goederen, wanneer je klant langskomt in je webshop, dan is het wel dat een e-mailadres wordt achtergelaten. Dit kan je dan gebruiken voor bijvoorbeeld mailingen. Wanneer je een aardig bestand hebt opgebouwd voor je nieuwsbrief of aanbiedingen, dan zal je merken dat dit zich ook als een olievlek verspreidt.